söndag 31 januari 2016

Inbillningssjuk

Min kollega sms:ar att hennes dotter är kräksjuk och att hon jobbar hemifrån i morgon för att inte smitta oss (sambon är föräldraledig så ingen behöver vabba). Tror i och för sig inte att hon smittar förrän hon eventuellt själv börjar kräkas (?), men det känns ju tryggt att hon jobbar hemma för säkerhets skull.

Ändå: sitter här och mår lite illa nu. Det räcker verkligen att bara läsa om kräksjuka för att skräcken ska komma krypande. Hu.

Styrka till er där ute som åkt på den, verkar vara många just nu. 

1 kommentar:

Josefine sa...

Åh. NEJ. Jag orkar INTE kräksjuka. Vi hade nån annan form av magsjuka i julas så jag känner mig färdig med sånt för minst tio år framåt. Men med tanke på att vi har barn i förskola och skola så antar jag att man kan fetglömma att slippa :(