måndag 28 februari 2011

Mmm... elephant softies!

Har blivit plötsligt besatt av sybloggar och tanken att sy gulliga saker i superfina färgglada tyger. Typ ugglor och giraffer och sådant. Längtar lite efter att skaffa ungar så att jag kan sy en massa finheter åt dem.

Är till exempel ohyggligt sugen på att sy elefantduon Tilly och Tommy från Retro Mama. Ska i eftermiddag, om det hinns med, våga mig på ett försök utan mönster. Hoppas att min hjärna ska lyckas klura ut hur man syr den alldeles på egen hand. Återkommer med resultat. (Kanske.)

4 kommentarer:

Colombialiv sa...

Åh! Jag vill också! Har en nyinköpt och fin symaskin som jag ska utnyttja till max så fort uppsatsen är klar.

Johanna sa...

Visst blir man sugen! Symaskinen skriker att jag ska komma bort och sy elefanten NU.
Måste bara skriva ett 8000 tecken långt reportage först. Men sen så!

Anna sa...

Den vill jag se. Jag älskar se vad andra syr eftersom jag inte kan själv.
Fast även om jag inte kan, så tog jag och sydde om min brudklänning till dopklänning och den blev fin.
Jag tror jag var høg/full/i en annan värld. Fattar inte att jag fick till det.
Men, så var det ju så att när nr 2 kom, var han så stor när han skulle døpas så han fick inte plats i den, fast det är ju en annan historia;)
Sy på!

Johanna sa...

Åh, jag kan inte heller egentligen. Men det är ju som du säger kul att köra på ändå! Ibland blir det ju bra liksom. Man får bara se till att ha inställningen "hur svårt kan det vara" så att man vågar sätta igång.