onsdag 3 februari 2010

Mmm, jordgubbsarmar

Jag jobbar ju lite extra i frukostmatsalen på ett hotell. Det här med dricksen funkar såhär:

* Pengar som lämnas kvar i rummen (så som man gör, ni vet) tillfaller städtjejerna (även om det är jag som hittar dem när jag hjälper till i rummen.) 
* Pengar som någon gäst lämnar över till mig personligen efter att ha knallat in i köket där de inte ska vara, och räckt över dem till mig (så som ingen hotellgäst i världen någonsin har gjort, ni vet) tillfaller mig. 

Hence: not so much dricks. 

Tills idag. Idag kom en gäst tillbaka från en shoppingrunda i stan, plockade fram en stor fluffig rosa presentförpackningsdröm från Body Shop och räckte över den till mig i en fin påse. Massor av väldoftande skönhetsprodukter för att jag, tja, svarade trevligt på tilltal i morse nån gång mellan kaffet och gruyèren? Jag vet inte riktigt, men det går ju bra ändå. Det gör det ju.

8 kommentarer:

David Jansson sa...

"Bunsen burner - nice little earner... Hence the...buns!"
http://www.youtube.com/watch?v=_iT8gDysZm0

Johanna sa...

Det är synd och skam att det inte finns fler säsonger av Office!

Johanna Wiman sa...

Sånt där händer BARA dig Johanna! Fast du är värd det :)

Johanna sa...

Haha, tack du. Jag tänkte faktiskt skriva om dig, för jag kom att tänka på dina väldoftande hallonarmar i slutet av Sydafrikatrippen. Ljuvliga var de, minns jag. =)

Söder sa...

Hence personifierad. Finns det någon bättre serie?

David Jansson sa...

Nej, lätt bäst. Jag såg lite av tyska Office på bussen med laget för några veckor sedan. Det var inte lika bra.

Emma sa...

FINNS DET ETT TYSKT THE OFFICE???!

Johanna sa...

Hahhaa, det visste inte jag heller, men det kom ju inte som någon chock.. Våga höra ett skämt på engelska liksom. "Nej nej, vi måste höra på vårt eget språk, annar gååår det ju inte. Annars måste man ju titta ner!".

(Tur att schweizarna inte är riktigt lika fascistiska med det där som tyskarna. Men det är illa nog som det är).