fredag 23 mars 2007

Tänk att man kan bli glad av korvkiosklukt

Igår var en underbar dag. Det var sol, HELA dagen. Inte som tidigare i veckan, när det varit sol på morgonen medan eftermiddagarna har fyllts av snöstorm, hagel, regn och iskalla vindar. Igår kom värmen, sol och blå himmel. Jag och några klasskamrater köpte glass och satte oss på skolans mysiga innergård i Haga och bara njöt. Den härligaste stunden på flera veckor. Jag hade en tunn klänning och frös inte.

Sen stod jag och väntade på vagnen i brunnspaken och luften doftade igen! Snabbmat från korvmojjen, avgaser och sol. Luften är inte längre bara bitande kall: den doftar! Äntligen!

Hoppas på samma känsla idag.

2 kommentarer:

Vitnos sa...

det låter underbart! här i stocholm har vi bara moln och kyliga vindar men jag hoppas att vi också snart får känna vårdofter:-)! Jättebra blogg förresten, gillar alla foton från utlabdet du lägger upp!

Johanna sa...

Åh, tack! Nu blev jag jätteglad =)