måndag 26 mars 2007

Soya; 2 spänn

I helgen har jag haft tre alldeles strålande upplevelser:

För det första har jag "lärt mig" att köra bil med automatisk växellåda. Alltså, jag VET att man inte kan säga att man "inte kan" köra med en sådan eftersom det bara är att gasa och bromsa, men jag har bara kört med manuell förut i alla år och fattade liksom inte riktigt vad jag skulle göra av högerarmen och vänsterbenet vid en chockartad omställning till automatikens under. (F.ö. gick det ju alldeles galant så fort jag bara satt mig i bilen, men det var ju det jag inte gjort förut; provat.) Vi gled fram genom ett soligt Göteborg i total samstämmighet, jag o den silverglittriga, ehum....volvon (?), som vi härligt nog fått låna i veckan. Lyx!

Upplevelse #2: T-Livs andra långgatan. Vilken övergrym matbutik det är! Vi var på Kellys igår med lite folk från klassen och käkade pizza och gjorde "music-quizz" (Tips Tips, mycket bra aktivitet på söndagkvällar. Billig öl o pizza för 40 spänn). När kön till toan blev gigantiskt lång sprang jag och Anne över till Kings Head och kissade där istället. Kingen är ju egentligen mycket trevligare. Och på vägen tillbaka passerade vi just T-livs: "Ghettopriser mitt i stan"-butiken som ligger snyggt inklämd mellan långgatans sexbutiker och kvarterspubar. Var tvungna att gå in. När vi sedan såg att man dels kunde köpa soya för TVÅ spänn, och baguetter för en krona styck, var det bara att shoppa loss. Roligaste matshoppingen på länge. Kan rekommenderas.

Upplevelse #3: Solen. Det är mars, men varmt. Solen skiner hela dagarna och tinar upp det ansikte som jag befarade hade stelnat i vinterns gråhet. Många går i shorts och t-shirt vilket ser rätt skojigt ut jämte dem som inte fattat att det blivit varmt och fortfarande har halsduk. Men sanningen är faktiskt att när man sitter i lä svettas man! Svettas!! Vilken kontrast till den här vinterna mörka och regniga tid...
Jag vill bara springa omkring i shorts utomhus, hoppa på gräset, äta glass och njuta av att UG-artikeln nu är inlämnad. (Vi satt och redigerade vår text till halv sex inatt. Oerhört bra jobbat, Anne, My och undertecknad =)).
Hej Ledighet!

Inga kommentarer: