tisdag 13 mars 2007

Sahara Desert


Saharaöknen, Tunisien (Jun 2006)

4 kommentarer:

Skriet från lappmarken sa...

Åkte också på dromedartur när vi var på Tunisien för ett par år sedan. Det var rätt schyst.

Resten av landet och folket...
Nej tack. Inte ens om jag fick betalt.

Johanna sa...

Vi var inte på "dromedartur" utan fixade själva. Hyrde en bil på ön djerba och åkte genom landet ändå till gränsen mot algeriet, genom bergsbyar där berberna bor i grottor, upp och ner för berg och genom öknen på (vad som kändes som universums längsta raksträcka). Väl där "hyrde" vi dromedarer och red i Sahara. Hettan var obeskrivlig.

Riktigt, riktigt kul faktiskt! Förmodligen mer spännande än att åka med charterbolagens turer, även om jag kan tänka mig att det också måste ha varit roligt!

Den tunisiska kulturen är ju otroligt annorlunda mot vår, och det skär sig många gånger, absolut. Men det är ju också det som är intressant när man reser. Tycker jag.

Ann sa...

fin bild! det som är det bästa på dagens klassbild är chipsmongot tycker jag!

Anonym sa...

Underbart!