torsdag 1 mars 2007

Konstiga (o)vanor jag har


  • Jag skuvar alltid åt korkar och lock jättehårt. JÄTTE. Hårt. Även om de bara ska stå upp i skafferiet. Blir sedan vansinnig när de inte går att öppna
  • Jag fyller alltid på glaset när det är halvfullt. Tror att jag på nåt sätt vill undvika att det ska bli helt tomt så att jag inte får något när jag försöker dricka. Men det blir himla mycket hällande på det här viset.
  • Jag trycker ner handtaget varje gång jag kommer hem, innan jag tar upp nyckeln och låser upp. Trots att jag vet att det är låst.
  • När jag äter godis stänger jag påsen mellan varje bit jag tar. Och jag skrynklar inte ihop den som normala människor. Jag viker den.

Slussen, Stockholm (Juni 2006)

8 kommentarer:

mazuli sa...

Hahaha! Vad roligt!
Alltid kul med folk som har udda vanor. :D

Anonym sa...

hihi ja ja måste stämpla in mig minst två gånger o titta på stämpelklockan så den lyser grönt vid mitt namn varje dag annars blir ja nervös o orolig =)

natz sa...

det är så skönt att läsa såna här inlägg, så man vet att man inte är ensam om att ha lite..hmmm..annorlunda vanor.

Klagan sa...

hihi. stänga påsen varje gång? ..är det så att du intalar dig själv att det var sista godisbiten du ska ta varje gång? Själv äter jag godis maniskt tills det tar slut. för om jag äter upp det snabbt så är det inte lika farligt. vem har sagt att man måste vara logisk?

Johanna sa...

jodå klagan. jag vräker också i mig godis. men om det ligger i en påse stänger jag den mellan varje. ja, det ÄR ett konstigt beteende. I know.

C sa...

jag har bara en fråga. hur gör du för att dricka upp om du alltid fyller på glaset när det är halvfullt? dricker du aldrig upp eller har du något annat mystiskt knep?

Anonym sa...

Alla har vi våra (o)vanor! Och så länge de inte skdadar någon annan tycker jag det är rätt charmigt.

Jag har så många konstigheter att en blogg aldrig skulle kunna göra dem rättvisa ;-)

Kortet var så cooooolt!

Johanna sa...

carl: hahaha. sant. sista omgången dricker jag faktiskt ur glaset. men det är när jag vet att jag inte kommer vilja ha mer ;) Så då "gör det inget" att det tar slut.

sen är det ju inte på något sätt så att jag MÅSTE fylla på hela tiden. Men om mjölkpaketet står framför mig gör jag det automatiskt.