torsdag 29 mars 2007

Heta drömmar...eeh?

Nyligen drömde jag att Janne Josefsson (som hette något annat i "filmen" där han såg ut som Ulf Elfving) tog med mig och min klasskompis Anne på en lång expedition och lärde oss flera saker som är viktiga att kunna som journalist. Bland annat fick vi hoppa i vattnet från en isbrytare och kämpa mot krokodiler som simmade omkring där. Vi fick också lära oss konsten att fotografera i starkt motljus i snöklätt vinterlandskap. Tack Janne, mycket användbart!

Märkligheterna håller i sig. Nu inatt drömde jag följande saker:

  • Johan kittlade mig varje gång jag gick uppför en trappa så att jag spillde pannbiff o brunsås i mina gympadojjor.
  • Fredrik Reinfeldt blev mördad, och jag sa till en tant med vitt hår "Gud, det är ju FRUKTANSVÄRT HEMSKT, trots att han var moderat."
  • De senaste dagarnas solsken byttes mot snöoväder, mörker och blåst. Detta såg jag från en balkong på ett hotell i Stockholm, där man installerat enorma 3D-projektorer, så att man såg tre enooormt stora bebisar i tomteluvor komma gående i snöfallet över stadens alla hus.
  • En annan icke bloggbar sak. Nej två.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det va grymt spännande att kämpa mot krokodilerna!!! Men vi var modiga sötnos!! Puss Anne

Fröken Lund sa...

Ha ha ha. Du verkar drömma i samma liga som jag. Mina drömmar går inte heller av för hackor.