tisdag 13 mars 2007

Plats sex av tretton

Min klasskompis P har ett pokergäng (bestående av hans innebandyvänner) som jag och några andra från klassen invaderat nu (eftersom ingen får göra nånting ensam med sina vanliga kompisar). Herrarna som ingår i detta gäng var på festen hos A i lördags, och där snackade jag lite taktiskt in mig hos dem. Och idag, efter att under gårdagen ha genomgått ett prov som innefattade att ge förslag till kvällens tema, fick jag beskedet: "Du är härmed invald som en av de ordinarie i sekten. Tro mig, det är inte alla som blir det. /.../ Tävlingsledningen är upprymd över det nya exotiska inslaget i måndagpokern! Helt seriöst, så har du fattat galoppen fullständigt vad gäller teman. Synnerligen enimenta förslag." (citat ur spelledningens, aka Davids, mail).

Känns väldigt trevligt. Jag lyckades placera mig bäst av folket från min klass och är därmed nöjd.

(temat blev förresten "Ätbara saker som inte passar ihop. Kombinationer som låter äckligt men är gott", vilket resulterade i att vi fick avnjuta pannkakor med klass och falukorv, popcorn med kikärtor, guacamole med gelehallon, kladdkaka med pasta, knäckebröd- och kaviarglass och mycket annat. Godast var självklart glass med oboypulver och salt, min favorit!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha!

Vilken underbar meny!

Vitnos sa...

låter väldigt ovanligt, för man får ju faktiskt inte säga äckligt... haha!

Erik Nylander sa...

klockret haha, blir plotsligt valdigt sugen pa att ata nat konstigt..=P uppdaterade mig just pa senaste manaden, och maste ju bara saga att det ar grym lasning!=) sjalv sitter ja med feber pa ett blott Bali. hoppas imorgon ar en battre dag!