onsdag 7 mars 2007

Med önskan om en trivsam kväll

Jag har en ganska märklig mobil. Alla tror att den är jätteny och flashig, eftersom den kan fällas ut som ett datatagnentbord, men i själva verket är den Js brorsas gamla avdankade mobil från 2002. Eller så. Jag har, ehum, fått låna den. (Tack, gulliga P!)

Anyways, tagnentbordsfunktionen gör ju att man SMS:ar jättesnabbt! Men jag stöter ständigt på ett problem. Varje (-varje!-) gång jag ska skriva kul, blir det kuk. Blir ganska komiskt eftersom man ofta skriver det i kombination med "jätte-".

"Hoppas att du får jättekuk ikväll!"

Inte alltid helt lyckat.

6 kommentarer:

Klagan sa...

Dock underhållande! :D

Lill-Krizan sa...

Haha, jag har faktiskt tänkt skriva ett EXAKT likadant inlägg i min blogg. Med samma ord.

Jag tror det beror på att vi använder oret kuk oftare än jul och kul.

Festligt, eller hur?

Anonym sa...

hahahaha. Klockrent!

Anonym sa...

Du har helt klart Göteborgs finaste mobil, nästan så att det är en del av din personlighet att sitta med den där lilla utfällbara lilla flärpen och klicka dig igenom föreläsningarna:)

Fröken Lund sa...

När jag skulle skicka några "God Jul"-sms i julas så hade jag samma problem.

"God kuk". Eh. Inte så kuk.. jag menar förstås kuL. ;-)

eff sa...

Frågan är om askul blir askuk, och om man då framstår som någon slags nekrofil med smak för tidelag... Det vore nästan ännu roligare.

Min mobiltelefon är ångdriven och har sladd.