måndag 23 november 2015

Countdown

Plötsligt är den här, nedräkningen. Nu är det så få dagar kvar av min föräldraledighet att de kan räknas på en hand (!) Börjar jobba igen på tisdag nästa vecka. Axel är väldigt peppad på att hans "eviga helg" börjar snart och jag förstår honom innerligt väl. Känns inte lika peppigt att min eviga helg är på väg att ta slut, men hey, en får ju dela med sig va.

Jag tror också att det kommer bli jätteroligt att jobba. Har ju ett nytt jobb som känns görsköj, och tänk bara att få gå upp själv på morgonen, äta frulle och klä sig i lugn och ro och sen pinna iväg. Go grej! Dock: Hur snabbt gick inte de här månaderna?! Och hur ska jag klara mig borta från ungen hela dagarna? Nils kommer ju ha det super med sin pappa, men JAG DÅ!? Buhuu.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Förstår dig! Kände likadant när jag skulle börja jobba. Eller plugga var det ju. Fattade inte hur jag skulle klara mig utan Elly, men på något sätt gick det ju bra :)

Johanna sa...

Skönt att höra! :)

Arne sa...

Å jag kommer precis ihåg hur det var. På något sätt har det varit lättare med den lilla som kom ett par år efter den stora. Känslomässigt avtrubbad eller något. Lycka till! kramar