måndag 8 december 2014

Värvet

I väntan på nästa avsnitt av sjukt spännande podden Serial (ni lyssnar väl på den?!) så har jag åter börjat lyssna på Värvet. Det var längesen nu, så det finns intervjuer med MÅNGA nya personer att välja bland. Men det jag märkt är att jag bara väljer dem som jag instinktivt inte gillar. Som om de är mer intressanta att lyssna på. Och det är de kanske också – intervjuer med personer jag redan tycker om utmanar ju inte mina föreställningar på samma sätt.

De senaste dagarna har jag lyssnat på:

Isabella Löwengrip
Marcus Birro
Camilla Henemark
Filippa Reinfeldt

Gör ni också såhär?

6 kommentarer:

4everfine sa...

Jag gör precis tvärtom. Orkar inte röra mig utanför mysbubblan :(

Johanna sa...

Haha kan förstå det. Mysbubblan är ju trivsam och go - egentligen känns det ju mer logiskt att stanna där! Men på något vis blir jag mer nyfiken på folk jag inte riktigt gillar, på hur de ska svara/agera under intervjun.

Unknown sa...

Jag lyssnar både på de jag tror mig hata samt de jag älskar. Har svårt för de som jag är lite nollställd inför.

Josefine sa...

Haha... ja så gör jag också! Jag vet inte vad det är jag är ute efter. Ibland är det nog så lågt att jag bara är ute efter att störa mig ännu mer.

Mikael har lyssnat som besatt på Serial men jag har inte hunnit än. Men jag ska! ALla verkar älska den.

egoistiska egon sa...

Älskar Serial!!! Och jag gör som Jenny. Vad tyckte du om blondinbella-avsnittet?

Johanna sa...

Josefine: Haha ja, kanske är det så enkelt att det är roligare att störa sig än att bara hålla med. Men ibland blir man ju också förvånad över att personerna låter vettigare än man trodde innan (Obs inte alltid. Ibland blir det ju tvärtom med).

Egon: Jag blev väldigt trött på antalet gånger hon sa att hon var en entreprenöööör osv, men samtidigt var det en hel del med henne som kändes mer sympatiskt än jag hade väntat mig. Framför allt hade jag ingen aning om hennes bakgrund, trodde som "alla andra" att hon var ett bordskämt överklassbarn, eftersom det är den bild hon målade upp offentligt redan som 16-åring. Så visade det sig att hon hade det rätt tufft som ung och flyttade hemifrån när hon var 14 (!).

Så även om det inte förändrade min bild av henne i grunden gav det mig i alla fall lite perspektiv och lärde mig att allt inte är som jag trott. Vad tyckte du? (Om du lyssnat?)