söndag 7 december 2014

Föräldrahäng


Nu när jag ska bli en förälder (fattar det fortfarande inte), märker jag att jag ofta längtar lite extra mycket efter mina egna föräldrar. De bor ju tämligen nära så vi ses ju rätt ofta, men jag märker ändå att jag drabbas av extra längt mellan varven.

Häromdagen var jag ute och åt finmiddag på stan med pappa – bara vi – eftersom jag hade gett honom det i födelsedagspresent tidigare i år. Himla fint att umgås lite på tu man hand. Mamma fick också en upplevelsepresent, nämligen SPA som vi var på tillsammans i augusti. Det var magiskt, just då var jag väldigt "början av gaviditeten-trött" minns jag, så vi låg mest i härliga spa-sängar på varma stenar och läste böcker i timmar. Otroligt njutbart.

Därför är mitt tips nu när det vankas julklappsplanering: ge era nära och kära trevliga upplevelser som ni själva kan vara med på! :) Det är ju genialiskt.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Tänker likadant! Och jag tycker jag fått ännu bättre relation med mina föräldrar sen vi fick barn, det är så himla fint.

Sophia sa...

Hàller med till 100 %, saker tillsammans är det bästa som finns. O du vet ju hur det är att bo utomlands, saknaden kan vara enorm... Njut av dina nära, en fantastisk tid väntar med jul o kommande äventyr :) Kram