torsdag 24 mars 2011

Volver

På tal om artighet... Svenskarna är ju inte så oartiga de heller har jag just kommit på! Är det inte världens svenskaste beteende att alltid lämna kvar den sista matbiten/godisen/potatisen på tallriken? "Inte ska väl jag ta den sista?", liksom. 

Det fenomenet blev i alla fall väldigt tydligt när jag, Sofia, Therese och Elin käkade tapas på Volver ikväll*. Kvar på varje liten tallrik mot slutet låg en sista stackars matbit och väntade på att slukas av den av oss med minst skam i kroppen (läs: mig).


* Volver = världens bästa ställe, stor älsk på det! De har goda tapas, rolig personal, en bokbytarhylla, spanska dagstidningar, jättejättefin inredning och en pytteliten fastklistrad uggla i det lilla fönstret ovanför dörren. Redan vid ugglan vad jag fast.

Inga kommentarer: