söndag 2 januari 2011

Nyårsgalejet!


Jag älskar när fester blir askalasroliga trots att man hade höga förväntningar innan. Så blev verkligen nyårsfirandet på Kasernenstrasse! Vi var ett femtontal personer från fyra länder och de vi inte kände i förväg visade sig liksom de vi kände i förväg vara helt fantastiska personer. Härligt!

Några av de många höjdpunkterna under kvällen var:
* maten: löjligt gott och smidigt allting. (Gott för att super-Sofia lagat, och smidigt för att hon smart nog lagat allt i förväg. Cred på den.)
* drycken: gott, och mycket.
* när Maria ordnade armhävningstävling i vardagsrummet (det var ett uppdrag som jag och D, i egenskap av aktivitetsansvariga, måste hållas ansvariga för) och den holländska tjejen sa att hon var "lite rädd för de svenska tjejerna".
* när holländarna skulle sjunga en snapsvisa och den var typ 8 minuter lång och lät som en nationalsång. 
* att jag fick premiärtesta min nya fantastiska kamera som D varit galen nog att köpa till mig i julklapp. (Det pirrar lite i magen av lycka när jag tänker på att den är min. Min! MIN!!)
* den hemmagjorda chokladglassen.  
* när någon tände fyrverkeri på matbordet. (Jag är relativt säker på att det var meningen.) 

5 kommentarer:

Arjen sa...

Hi Johanna!

Fantastic pictures, it's all coming back to me now.. :)

Great meeting you guys, I wish you and David all the best for 2011 and beyond!

Hasta la proxima, cheers!

Arjen

Johanna sa...

Hi there!

Great meeting you as well, what a fantastic evening it was :) Hope to see you all again!

Johanna

Sophia sa...

Lika fina bilder som alltid! Och verkar ha blivit en kalas fest :) Blev en heldag i sängen igår, så därför blev det en hel del uppdatering :) Tänkte ta tag i det mer i kväll men kroppen är trött efter första dagen på arbetet igen... ;) Får se om vi kan styra upp något svenskt här framöver. Kram kram

Johanna sa...

Tack! Ja det var skoj, och det vore också skoj att styra upp en svenskträff snart! :) Lets do it.

Arjen sa...

FYI, var den holländska pojkarna rädda för de svenska tjejerna.. ;)