torsdag 13 januari 2011

Egen skidbacke!? Haru hybris eller?

Okej, jag har tydligen gjort det igen. Jag har snackat goja i sömnen, och David påstår att jag gjorde det på ett så "normalt" och trovärdigt sätt att han blev lite rädd för mig efter ett tag. Jag var precis som vaken, talade tydligt, men det jag sa makeade inte riktigt sense, för att uttrycka mig milt.

Följande hävdar David att jag har sagt (han antecknade tydligen bredvid mig i sängen):

“Alltså, tänk om någon hittar det, någon av de vi röstat ut. Tänk om de som röstat ut är där i en klunga och blandas in. Konstigt va?
Det är nog inte min grej. Eller är det inte din grej?
Alla kan ju inte få en egen pulka? Eller en egen skidbacke uppkallad efter sig… det går ju inte.”
Det där med pulkorna och att få en skidbacke uppkallad efter sig minns jag glasklart att jag försökte förklara för David, samtidigt som han (och till slut också jag, tror jag) vred sig av skratt. Men vaknade jag och blev mig själv då? Nej nej. 

Ärligt talat, vad tror vi att jag drömde egentligen?! Robinsondeltagande i alperna? Teorier någon?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Kom just på ett skräckscenario! Tänk om han FILMAR mig nästa gång? Då kan jag ju inte låtsas att det bara är hittepå längre..

mikebike sa...

hahahaha så jävla roligt!!

och skrämande på samma gång.

Johanna sa...

Ja, verkligen. Förstår att D blev rädd till slut... I morse fick jag höra att jag sa "ganska roliga saker" inatt också -oklart vad dock.