onsdag 7 april 2010

Snowsurfin


En tisdag i Elsigen-Metsch, med Linda & Daniel, Kuchen (ja, han heter Kakan i efternamn) & Ottiker. Daniel bidrog till vad vi länge trodde skulle behålla titeln som roligast vurpa. Han gjorde liksom ett dyk i lössnön och under nån sekund såg vi att han flög med huvudet ner och skidorna rakt upp i en vid båge. Spektakulärt! Men bara några minuter senare flög Kuchen ut för ett stup och gör man det vinner man förstås bästa vurpan-tävlingen. Det hörs ju bara på uttrycket att "flyga utför ett stup". Det slutade dock lyckligt i båda fallen och dagen var wunderschön. 

Det bästa av allt i Schweiz är kontrasterna, efter en dag i skidbacken låg jag hela eftermiddagen på vår soliga balkongen och sov, med en brun rygg som resultat. David behövde dock inte mer sol. När han lyfte på luggen undrade han inte precis vart han haft mösskanten under dagen...


4 kommentarer:

Sophia sa...

Vilken dag ni fick, inte lite avis... Ha,ha snygg färg David fick med sig, en lyckad dag helt klart :) Hoppas allt är bra med er!

Kramis

Nic sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Snyggo-David...

Johanna sa...

Sophia: Ja, det var alldeles ljuvligt. Och när det inte går att åka där längre kan man ju alltid åka till Sass Fee eller Zermatt. Lyxland vi bor i hörrdu, eller hur? :)

Nic: Jag vet, sjukt roligt. Han kom ut ur badrummet och sa "du, vet du var jag hade min mössa?". Själv har jag också fått massa färg (jämnare sådan dock) och FRÄKNAR. Lyckan!

Josefine sa...

hahaha, schysst bränna ;) Förlåt, känner att jag varit dålig på att höra av mig på senaste! men nu finns det en del lediga kvällar framöver ska du veta, så jag tycker vi fyra bokar in en fika nån kväll snart :)
hoppas allt är bra!