måndag 5 november 2007

Vi förstår precis

Idag hade jag en föreläsare som kändes.... ja en smula diffus, sådär. Axplock från dagens kommentarer:

  • "Om vi ska ta nåt KONKRET. Om en president säger nåt positivt.. öh...eller negativt, om ööh, Maud Olofsson. Då är ju frågan...vem var det som sa det?" (eh, presidenten är väl en het gissning. Och var det där verkligen så konkret du kunde bli?)
  • "Ölmage! Nej, inte ölmage... men det var nåt med öl. Ramlösa?" (RamÖLsa? Var det så du tänkte?)
  • "Men det där var nästan tio år sen så ingen av er minns ju något av det". (Ehm, vi levde för tio år sen, allihop, faktiskt.)
  • "Ni kan inte ens föreställa er hur tv4 såg ut i början." (Jo, det kan vi, för vi fanns för tio år sen och vi minns saker från den tiden. Tro det eller ej.)
  • "Jag har fler indikatorer... Ni kan ju se själva hur många indikatorer jag har!"
  • "Min slutsa... och då kan man ju fråga sig om den är relevant eller inte, för det kan man ju tycka olika, det beror ju på...men min slutats var det." (Que?)
  • "Det finns naturligtvis inget svar på den frågan. Eller, jo, jag tror förresten att jag har svaret. Här... tror jag."

5 kommentarer:

smul sa...

Man brukar kunna lista ut vad föreläsningar handlar om genom meningar även om de är lösryckta, men detta var omöjligt? media?

Ann sa...

Du har rätt! Jag glömde det där sista som jag och Elin skulle komma ihåg! Vad var det? Ska skriva rent nu.

Johanna sa...

smul: ja, journalistprogrammet på JMG, göteborgs universitet.

ann: damn jag har också glömt. ska gnugga geniknölarna ochg komma på det.

Anonym sa...

Haha!

Ann sa...

Nu har jag fixat så att du kan klicka på bilden på K.A och kommer till den ocensurerade versionen i stort, där kan du zooma in och läsa!