söndag 4 november 2007

Ett av världens stora mysterier

Jag har funderat över en sak. Varför luktar ens kiss kalaspuffar när man har ätit kalaspuffar? Det är helt sjukt, det stämmer verkligen. VAD är det i kalaspuffarna som kommer ut i kisset? Kan nån snälla förklara det för mig?

(Och ja, jag vet, det är sjukt att vara borta en hel vecka från bloggen och sen komma med just ett sånt här inlägg. Men vad fan. Nu var det det jag tänkte på. Förutom allt jag tänkt på som jag inte vill skriva om. Så håll till godo.)

4 kommentarer:

smul sa...

Nu äter ju inte jag kalaspuffar och har liksom aldrig lagt märke till fenomenet annars heller, men kan det vara att det luktar sött om man ätit socker tro?

Johanna sa...

Jag äter egentligen inte heller kalaspuffar. Men jag älskade dem när jag var liten. Och häromdan kom mina föräldrar hit på lunch, och då hade de köpt med sig massa mat, du vet sådär som bara föräldrar gör. Och då köpte de med sig kalaspuffar :)

och då kom jag ihåg att jag tänkt på det här många gånger. För det blir inte alls så, när man ätit andra former av socker. Det gäller bara specifikt kalaspuffarna. Kanske är det honungsglasyren?

smul sa...

Det måste vara honungsglasyren. Nästa gång jag är i Holland och köper sådana där honungsglaserade platta historier ska jag se om det hjäller för allt honungsglaserat eller bara puffarna :)

Johanna sa...

haha ja gör det! Rapportera sen!