onsdag 1 augusti 2007

Det kommer göra fysiskt ont att inte ha dig här

Onsdag eftermiddag, sms från S:

Jag har bestämt mig nu, jag flyttar till Århus så fort jag hittar en lägenhet/rum. Puss.

Min allra bästa vän ska flytta till Århus och läsa till läkare där. Århus ligger i Danmark. Ett annat land.
Jag är säker på att hon gör helt rätt. Jag tror att hon kommer få det fantastiskt bra, och det gläder mig något alldeles oerhört.
... jag trodde i fyra sekunder att allting kändes bra. Sen kom jag på att hon kommer försvinna. I minst 7 år. Och hon flyttar "inom två veckor".


Jag sitter på golvet och tårarna forsar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Are you f-n joking!? Åhus i Danmark??? Du menar väl Aarhus? Åhus är var världens finaste Vodka kommer ifrån, Absolut alltså; och Sounds Maja. Skåne, alltså!!! Inte Danmark...
Men det visste du väl ;D
Iaf, ha det så bra!

Johanna sa...

haha ja. Århus, eller Aarhus, menade jag. Som du förstår hade jag inte ens hunnit vänja mig vid tanken på den pötsliga flytten dit.

oh well.

Åhus, Århus. Same same.

Björn sa...

Haha, ja jag misstänkte väl det, men verkligen inte same, same! Jo för er norrlännigar kanske ;D
Du kan ju alltid ta färjan i Varberg till Grenå lr Århus, det är ju inte så jättelångt...
Iaf, ha det jättebra!!

Johanna sa...

haha norrlänning!? ;) göteborg är ganska södert det också..haha.

låter bra att det inte är så sjukt långt ändå, till Århus. nu ska jag faktiskt gå och kolla på en karta vart det är hon ska ta vägen =)

ha en fin dag

Björn sa...

Tnx, Johanna! Men allt ovanför Lönsboda är Norrland för oss ;D
Hoppas det verkligen inte är alltför långt för dig till Aarhus. Kan väl vara kul att ta färjan till Danmark ibland :D
Ha det bra!!