onsdag 12 december 2018

Listonsdag

Lånar en lista av Cinderalley:

Förnamn + mellannamn tack
Karin Inez Johanna. Karin efter mormor (och mamma som också heter det i mellannamn), fast felstavat eftersom mormor stavade med C. Måste ändra detta någon gång. Eller? Inez efter farmor.

Stjärntecken?
Kräfta tror jag, om det inte ändrats. Visst ändrades alla datum nyligen? Är enormt ointresserad av stjärntecken.

Vilken är din favoritbokserie?
Två bra jag läste nyss (eller ja, förra året) var Ferrante-böckerna samt Mobergs Utvandrarna-svit. Gillade båda.

Vilken är din favoritsmak av de fem grundsmakerna?
Salt! Absolut. Gillar det dock väldigt mkt tillsammans med sött, tex flingsalt på glass eller turkisk peppar i samma tugga som en chokladbit. Det är livet det.

Vad är din största rädsla?
Att någon jag älskar ska dö! Är livrädd för det. Känns så otroligt oacceptabelt och orimligt att det kan (och någon gång kommer att) hända. Uäääh.

Vilka adjektiv använder du för att beskriva något bra?
Oj. Det beror ju på vilket sätt det är bra. Men säger nog "härlig" ofta om trevliga personer, och "så jävla roligt" om saker som hänt som varit roliga. Strösslar rätt mkt med superlativ och förstärkningsord. Det är ju härligt ;)

Vad är du peppad på just nu?
JULEN. Ledigt med familjen. Resan vi ska göra i januari.

Föredrar du att vara bakom eller framför kameran?
Absolut bakom. Tycker dock att det är lite lite trist att jag oftast tar alla bilder och att de som tas av mig därför blir dem som jag bett någon ta, och som därför aldrig är caught in the moment. Finns nog heller knappt någon spontan caught in the moment-bild av mig och Axel tillsammans.

Undantaget. Här är ju en omedveten bild någon tog av oss midsommar 2013.

Vad är det snyggaste du vet?
Förlåt för cheesy men: Axel!? Har ni sett honom!? Så jävla snygg ju. Hans fina armar, hans nästan serietidningsvågiga tjocka hår, hans perfekta skägg. Mmmm. Älskar att han är min.

Senaste filmen du såg?
Är dålig på film men ser mycket serier. Senaste film var nog "Husdjurens hemliga liv", med Nils på fredagsmyset. Creddigt!

Skolkade du i skolan?
Nej. Var nog sjukt ordentlig. Var dock borta en hel månad sista året i gymnasiet för att jag och min bästis gjorde vårt projektarbete i Nicaragua. Fortfarande så himla nöjd med det.

Morgonpigg eller nattuggla?
Verkligen nattuggla! Urpigg kvällstid.

Kan du jonglera?
Haha, nä. Kom nu att tänka på när alla anställda på ett tidigare jobb jag hade fick tre jongleringsbollar som julklapp, med företagets "värdeord" tryckta på. Och någon lapp om att "vi på XX har många bollar i luften". Hahaha. Togs inte emot med så glada miner kan jag säga.

Inga kommentarer: