fredag 14 oktober 2016

Nä...

... det gick inte riktigt i lås. Tummarna jag bad er hålla var för ett godkännande av ett bytköp vi hittat på Hemnet, där motparten skulle få vårt förstahandskontrakt i stan och vi skulle få köpa deras hus till ett överenskommet pris. Allt var klart förutom godkännande från vår hyresvärd, som dock tydligen alltid säger nej till sådana byten. (Privata värdar brukar godkänna sådana byten men inte de kommunala värdarna.) Häpp, trist. Huset låg 5 minuter från havet, 5 minuter från våra nära kompisar och 5 minuter från busshållplats som tar en in till Järntorget på 6 minuter. Hade ju suttit som ett smäck så att säga.

Men men, nu är det i alla fall fredag och jag ska åka till Kalmar med min ena bästis efter jobbet, för att hälsa på min andra bästis över helgen och kolla på den nya läggan hon köpt sig. Och slappa, och dricka vin. Längtar ihjäl mig. 

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Vad trist! Varför tackar de nej till sånt?

Colombialiv sa...

Men nej! Så himla synd! Håller tummarna för att det snart kommer något ännu bättre där alla planer går i lås!

Johanna sa...

Egon: För att de fått någon generell rekommendation från hyresnämnden att göra det, för att priserna på bostadsmarknaden inte ska dumpas. Men alltså, problemet med priserna på bostadsmarknaden är ju inte precis att de hålls låga... Och de som bor hos privata hyresvärdar får ju som sagt ofta ett ja på bytköp. Så det blir lite inkonsekvent.