söndag 20 december 2015

Sex timmar in

Jaha, nu har det gått sex timmar och en kvart här på akuten. Bäst hittills: godismaskinen, att det finns wifi och att jag hade fullt batteri i datorn.

SÄMST hittills: Mannen som satt sig intill mig. Han slutar inte prata. Blir galen. Han är säkert snäll på alla vis men jag vill inte höra mer om hans fru, om att hon är en välutbildad junkie och Jehovas vittne och att hon ljuger. Om hans dubbla examen och utbildning på Tasmanien. Om hans år då han jobbade på båt. Om att han funderar varje natt när han ligger sömnlös på om han skulle ta och köpa sig en dator, men inte vet hur man startar den. Om att Apple-datorer tillverkas i Kina och att det med tanke på det är dyrt med tio tusen kronor. Om att han är ensam. Om att sjuksköterskor som är invandrare behandlar patienter som också är invandrare sämre än de behandlar svenska patienter. Om att jag ska få femhundra kronor av honom om läkarna faktiskt hjälper honom. Om att han plockat månstenar i bergen i ett land han inte vill tala om vilket det är, medan han aktade sig för kobror och svarta änkan-spindlar. Om att hans fru sagt att det inte funkar att ringa medan han befinner sig på ett sjukhus, men att han ser att andra använder sina telefoner och därmed undrar om hon lurats. IGEN. Att han ska hem till "this shit person, I mean my wife" sen och "give her vinager" (?). Vinäger? Märkligt.

Nä, jag vill bara sitta här och läsa min bok och andas ytligt, okej?

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Men fy fan vad jobbigt. Blev du av med honom? Hur har det gått för dig?

Arne sa...

Ja, hur har det gått för dig? och var inte problemet att kolan hade varit i luftstrupen och inte i matstrupen? eller fattar jag trögt?
Hoppas att kolan ligger i magen och inte någon annanstans. Krya på dig. kram

Colombialiv sa...

Men vilken jobbigt människa! Inte möjligt att bara säga "jag är inte intresserad av att prata"? Det var ju din egentid, ju!