torsdag 31 december 2015

Högstadietiden ringde och sa hej

Axels bästa (och enda) fynd på mellandagsrean: en jättestor cirkuslåda full med badbomber från Lush. Han ringde mig på jobbet och bara pep av lycka. Hittade honom sedan i ett glittrigt rosalila bad med tindrande ögon.

Och så idag, efter morgonens löprunda, smög han in i vardagsrummet naken och bara "alltså jag skulle så himla gärna vilja redan ligga i vattnet när badbomben kommer i, kan du komma snäälla?" och så fick jag stå böjd över karet och tälja på bomben med en kniv. Har tydligen två gulliga barn här hemma.

Gott nytt år på er!

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha! Men vad är en badbomb? Är newbie på detta med badkar. Har ett för första gången i mitt liv just nu.

Anonym sa...

Avundsjukan just nu!

Varför gick jag inte in på Lush när jag och mamma var i Göteborg på rean?

Vi var på jul på Liseberg innan jul, A med föräldrar, hamnade på Lush. Där fanns världens bästa expedit som underhöll A genom att släppa den ena badbomben efter den andra i olika kärl med vatten. Det tog en halvtimme av ren lycka (och tre eller fyra badbomber) innan jag hade handlat klart!

En badbomb per vecka hon är hos mig är planen, sen går vi åka till Göteborg igen.

Johanna sa...

Egon: Det är liksom badsalt (badpulver?) format till en tennisbollsstor boll som man slänger ner i badkaret. Då löser pulvret upp sig och vattnet blir lite oljigt och doftar gott. Typ så! Som den gamla tidens badkulor om du minns dem, fast spexigare.

Lisa: Haha, det låter ju underbart. Förstår att din dotter gillade den butiken, och badbomberna. Gissar att Nils också kommer älska att bada med dem.

Cinder sa...

Haha! Så himla gulligt!