söndag 23 augusti 2015

När värmen kom till byn

Ah sicken vecka. Det här blev veckan då den riktiga värmen äntligen kom, veckan då vi åkte till havet och badade nästan varje dag, veckan då vi tog igen ganska mycket av kompishänget som missats när vi varit bortresta under sommaren. Och så var det veckan när det hände något som eventuellt kommer att totalförändra hela min jobbsituation när jag börjar jobba igen.

Det får bli en vecko-recap:

MÅNDAG.
Förra veckan ringde en person som ville träffa mig angående ett oerhört intressant jobb, bara sådär. Väldigt roligt. Jag kan inte berätta så mycket här ännu (och framför allt är ingenting alls klart heller!), men det är väldigt spännande och har upptagit många av mina tankar i veckan. Så, i måndags bytte jag sommarens slackershorts mot riktiga kläder, tog med Nils och åkte på ett möte om det här jobbet. Sen drog vi till havet och njöt av sommaren!


TISDAG.
På tisdagen drog vi till havet igen, med Björn och Malin, och njöt av sommaren ännu lite mer. Badade, låg i länge. Torunn och kidsen var också där och det var denna dag jag lyckades gå ifrån Elsa. Hehe. Stackars bortglömda hund. Och så fick Nils sin första tand! En sylvass liten rackare i underkäken.


ONSDAG.
Här körde vi en liten liten paus från havet, träffade föräldragruppsmammorna i Slottsskogen istället. Så många bebisar på ett och samma ställe! Det hände också något väldigt stort: jag lagade en middagsrätt med tre sorters bönor i, och älskade den! Jag som ju hatar bönor. Hatar jag inte bönor längre? Vem är jag? (Allt tack till Mera Vego-Lisa, din kokbok är fantastisk).



TORSDAG.
Så blev det torsdag och jag och Nils, Malin, Björn och Folke åkte till Wiman-Weimanns och fikade. Det är kul att två av våra närmsta kompispar heter såhär: Wiman-Weimann och Jansson-Jonson. Perfekta dubbelnamn om de gifter sig. I alla fall, fikat blev första träffen för gubbtrion Gunnar, Nils och Folke - bedårande naturligtvis.
Vi fortsatte till havet, igen, där vi tog ett dopp, och vidare in till stan för storkonsumtion av glass med Sofia och Harry. När jag träffar Harry blir jag helt chockad över hur stora barn blir på bara ett år. Han är ju ett helt barn nu, lillungen! Det visade sig förresten också att Sofia och Andreas kommer att buda på precis samma hus som Malin och Björn tänkt buda på, en villa vid en sjö i Lerum. Kan ju så att säga bli en nagelbitare.


FREDAG.
Vi körde minigolf och hör och häpna – jag ledde nästan hela rundan. En smärre chock. Dock gick Björn the little bastard om och vann, jag knep andraplatsen. På kvällen tog vi med oss pizza och öl till Skansen Kronan och njöt av kvällssol och utsikt över stan. Borde verkligen knalla upp dit mycket oftare, så vackert.


LÖRDAG.
Sen kom helgen. Vi hade tänkt beställa förlovningsringar men glömde (förlovade ju oss precis innan Nils kom, så vi körde låtsasringarna ett bra tag och sedan har det liksom bara inte hunnits med). Istället städade vi läggan, mamma och pappa tittade hit, och sen åkte vi till Utby och käkade middag hos Sara och Johan. Att se Nils leka med andra barn är typ det finaste jag vet. Vilka rackartyg han ska hitta på med sina sysslingar om några år!


SÖNDAG.
Vi avslutade veckan med att åka till havet, igen, med Ted och Mania. Sista bad-dagen för i år gissningsvis, för i veckan som kommer ska det regna regna regna.
Men ja, sån himla go vecka detta blev ändå. Är glad att det fick bli lite varmt innan hösten slår till.

4 kommentarer:

Emma Esteban sa...

Ser ju helt magiskt ut!

Anonym sa...

Spännande med jobbet ju! Förstår att du inte kan berätta mer, men sjukt nyfiken blir jag i varje fall!

Arne sa...

Men å vad kul med jobbutmaningar (gissar jag), och dör också nyfikenhetsdöden och... ni ser ut att ha det så himla fint och härligt! Jag blir helt glad här borta bakom skärmen.
kram!

Johanna sa...

Ja förlåt för de kryptiska formuleringarna..! Får återkomma i ämnet :)