måndag 8 november 2010

Syjunta

Efter träningen idag ska jag och Sofia ha syjunta. Det ska bli grymt, jag har blivit så sjukt sugen på att sy och är så glad att jag släpat med mig min finfina symaskin hit ner.

För att reka inför syjuntan åkte vi till en stor tygaffär i den yttepyttelilla byn Burgdorf häromdagen. Trots dess yttepyttighet lyckades vi med konststycket att inte hitta gatan den skulle ligga på förrän vi frågat på ett turistkontor och då insett att affären låg i grannbyn, Oberburg. Det gav oss en trevlig sightseeing om inte annat. Och tygaffärn var grym, förutom några grejer jag letat efter hittade jag också världens finast designade tyg. Med UGGLOR. Jag blev helt kär och var tvungen att köpa direkt.*

* (Vet precis vad jag ska sy av uggletygen men det ska bli en överraskning till en person som jag tror kanske läser här. Eller ja, till hennes barn. Så jag håller lite på den :))

7 kommentarer:

N sa...

Åh gud vad fint. Jag hoppades att det var till mig men mina drömmar grusades när jag läste det där om de icke existerande barnen =(

Johanna sa...

Haha :) Tro inte att jag inte tänkte på dig när jag såg det! Lovar att sy något fint till dig om det blir tyg över.

N sa...

Yaaay!

Therese Ermesjö sa...

åh! i lööööv!!!
gud vilka fina tyger, ta med mig till denna butiken nån gång snälla.
pöss å kram

Johanna sa...

Klart! (Ja, visst var det underbara tyger? :))

Butiken ligger faktiskt inte sådär superlångt från er. Eller ja, det är ju en bit. Men klart vi ska åka dit!

Lisa sa...

Å! Å! ÅÅÅÅÅÅ! Det var det FINASTE!

Johanna sa...

Jä, thought you'd like it Lisa! :)