onsdag 19 augusti 2009

Shufflepuck Café


Häromveckan förtärde jag och Per smarrig mat, öl och sköna barndomsminnen på la Sombrita på Linné. Vi har väldigt många gemensamma 80-talsminnen eftersom våra mammor jobbade halvtid och turades om att ha alla fem kids hemma om dagarna när vi var små. (Per går fortfarande som "Pelle Plutt" i min telefonbok, efter ramsan om den lille löse tån.)
De saker vi satt och mindes på la Sombrita var bland annat att jag alltid åt upp min glass långsammast - och att han då blev arg, att jag inte kunde skilja Pers tvåäggs-tvillingbröder åt när de var bebisar och att vi brukade pussas när vi var i treårsåldern. Ingen av oss minns direkt pussarna, men Per har nyligen sett det dokumenterat på video från slutet av 80-talet.

Ett av Pers tydligaste minnen var att min familj skaffade dator tidigt och att man satt och spelade Shufflepuck på den i "datarummet". Så jävla bra. 90-talet var grymt.

Inga kommentarer: