fredag 7 augusti 2009

En av de bästa traditionerna.

När jag och Sofia gick i högstadiet och gymnasiet hade vi något som vi kallade "Johanna-och-Sofia-onsdag" nästan varje onsdag. De dagarna gick ut på att vi efter skolan var hemma hos någon av oss, kollade på halvbra tv-program (det som bjöds helt enkelt, ett tag var det alltid Roswell) och så köpte vi allt gott vi kunde hitta på hemköp. Det vill säga BÅDE mat, glass, godis, chips och dip. Sen satt vi och frossade i oss det.

Igår gjorde vi ungefär samma sak. Först sol och bad vid havet, sen taccos, chips och godis och "det som bjöds" på tv. Jag gillar traditioner. Speciellt sådana.

5 kommentarer:

Nic sa...

Vaa?! =( Och det här var alltså inget jag var inkluderad i???

Nic sa...

Hur kunde ni hålla det hemligt HELA högstadiet och gymnasiet?

Johanna sa...

åmeh, så var det såklart inte. Det var ju såklart vare sig hela högstadiet eller gymnasiet och såklart inte VARJE onsdag. Men rättså många, liksom :)
Du var såklart inte exkluderad på något sätt baby, det är inte som att vi aldrig satt i källarn på mimersvägen alla tre (eller tio, ibland) och käkade dina taccochips och mina sourcream och sofias jordnötskakor ;)

N sa...

Oooookej då. =)Jag blev lite rädd där ett tag. funderade nästan på att ringa A och gadda ihop mig. Ett "brunettes against blondes"-krig liksom. ;)

Johanna sa...

haha!