onsdag 31 december 2008

Snipp snapp snut, så var 2008 slut.

Det har ju blivit en tradition att summera året såhär när det håller på att ta slut. Såhär var 2006, såhär var 2007, och här kommer en summering av 2008, ett axplock:

Jag har
..gått på releasen av Obliqs färdiga riktiga album och varit den stoltaste systern i hela världen.
..bott själv för första gången i mitt liv. Jag har somnat med tända ljus och sjungit jättehögt i köket och struttat omkring barfota på mitt fina trägolv.
..varit bartender på en dansk rockfestival där jag inte förstod vad någon sa.
..jobbat som programledare i radio med 0,0 erfarenhet av radio.
..varit i Venezuela och nästan dött (nåja) när vi flög med ett miniplan i en canyon över världens högsta vattenfall.
..blivit ihop med min David. Vi har inget precist datum, men någon gång under våren 2008 var det onekligen.
..bott en höst i Stockholm och jobbat på DN och trivts kalasbra.
..lagat pumpasoppa från scratch. Bara en sån sak.
..fått min matbutik i Stockholm att köpa in FairTrade-bananer.

Saker jag vill göra 2009:
Gå till Villerkulla i Göteborg lite hungrig och äta mig fördärvat mätt på deras kakbuffé.
Göra (minst!) en ordentlig resa.
Skriva exjobb om något sjukt spännande i något sjukt spännande land och sälja in några sjukt bra rep från det till en sjukt bra tidning.
Starta ett frilansföretag. Det kan ju vara bra att ha.
Läsa mycket böcker.
Bli jätteduktig på alla funktioner på min d80.
Lära mig potatisgratäng. Jag vet att det är lätt men jag har bara aldrig gjort det.
Flytta ihop med David! I februari blir det på riktigt.

Ikväll kommer Björn & Malin, och Jidhe & Jorunn hit, (och Sofia och Nicole om de stackarna lyckas bota magsjuka och feber innan sjusnåret). Så nu ska jag och David svira på oss finstassen och gå och laga civapcici med morotstzatziki.Gott slut och Gott Nytt År!

Inga kommentarer: