onsdag 10 december 2008

Tänk om man kunde trycka Ctrl+Z så att den där sista portionen blev oäten

Som om det inte var nog med lyx den här veckan (jag jobbar en dag och är ledig sex) så var jag på julbord i Gondolen med DN Utland ikväll. Ni vet den där höga utsiktsgrejen vid Slussen, den som jag flera gånger velat åka upp i med min kamera men varit för snål för att betala inträde till. Där var vi. Man såg till Gröna Lund åt ena hållet och till DN-skrapan åt andra hållet och personalen var såna som plockar bort ens tallrik utan att man noterar det, varenda gång.
Det är rent otroligt hur mätt man blir på julbord. Jag gick in i väggen redan innan jag hunnit så mycket som titta åt köttbulle- och julskinkabordet. Frossade loss på all sill och lax och skaldjur och röror istället, och kände mig besegrad när H sa "Väggen är inte ens nära än!" och gick en vända till. Men då lade jag in dödsstöten: chokladbuffén. Där är jag jävligt vass.

Inga kommentarer: