torsdag 25 september 2008

Lukas.

Jag vill inte hålla på och länka till mina artiklar, men jo, idag vill jag faktiskt det.

Här är berättelsen om Lukas och hans familj. En väldigt fin familj, och en väldigt stark pappa. Jag hoppas att artikeln kommer att bidra till att familjen får hjälp snabbt. Den här veckan har jag verkligen känt att jag skriver om något som berör mig, och det gör det både lätt och svårt.

(Dock saknas i nätversionen av artikeln en liten sido-intervju där kommunen ställs till svars och bollar tillbaka allt på Försäkringskassan, och det förstör väldigt mycket att den inte är med. Men, what to do?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grym artikel. Är det några du känner eftersom de är från Sävedalen?

Sjukt lång också. Jag skrev min överlägset längsta artikel hittills idag, till Expressen. Den var 2500 tecken. :-)

Johanna sa...

Tack! =)

Jo, jag känner till familjen eftersom Sofia Bengtner som är assistent i familjen. Det är min bästa kompis, hon som bot här i sthlm nu och pluggar till läkare. Hon jobbade heltid med lukas innan, men nu är hon bara där då och då. Hon åker tom ner från stckholm för att hoppa in ibland när det krisar för dem.

Det kändes kanon att kunna hjälpa dem genom att skriva om deras -helt bisarra- situation, så nu håller jag tummarna att de får hjälp. En uppföljning kommer i (lör)dagens DN.

Ha en grym helg Erik! kram.