torsdag 5 juni 2008

Flummig ride

Jag önskar att jag kunde skriva att jag inte bloggat så mycket den senaste veckan för att jag varit ute i solen och badat i havet hela tiden. I så fall hade jag dock ljugit lite. Jag har varit sjuk, men mest på ett sånt där gött sätt när man kan ligga i sängen och äta glass och titta på 400 avsnitt av Greys Anatomy i rad. Jag hängde på Axessakuten en eftermiddag också och fick penicillin, (citat!:) "som kompensation för att du fick vänta så himla länge". De hade nämligen glömt mig, visade det sig. Och trots att mitt halsprov inte visade på bakterier tyckte de då att jag förtjänade lite Kåvepenin när jag väntat så snällt. Jag säger då det. Läkarna på axessakuten... bah!

Nåväl. Vi har varit på Liseberg också, vilket ju är sagolikt. Jag log och liksom skuttade fram, förväntansfull som ett barn, hela vägen från David till Lisebergsentrén (det är ju i och för sig en oerhört kort sträcka, men ändå), och sedan sprang jag omkring och åkte alla attraktioner alldeles lycklig. Per, Jonas och Malin var också med, och efter FlumRide förstod vi mycket väl varför personalen skrattade så mycket när vi frågade om vi fick åka alla fem i samma båt. "Hehe, mm visst!" sa de. Ett par minuter senare gick vi ur båten fullkomligt dränkta av svallvågen, men väldigt glada. Det var sen på kvällen efter det som jag blev sjuk. Himla töntigt och onödigt.

Nu ska jag inte snacka massa skit mer, för nu ska jag packa färdigt! I morgon åker jag och David till Venezuela! :D

3 kommentarer:

Karin sa...

Hej baby!

Jag hoppas och tvivlar inte på att ni har det underbart! Såg precis ett program om modescenen i Mexico City och reportern åkte precis förbi marknaden vi var på och berättade att de valde att inte gå ur bilen för att det var för farligt.. haha.. vill ditn u igen!

ha det så bra, vi måste höras snart!! puss puss

Johanna sa...

haha, det var väl ingen fara med den marknaden ;)

nu är vi hemma, supernöjda. det har varit toppen verkligen. Saknar dig jättemycket, vi måste se till att ses i sommar! Är du hemma i sverige någonting? 5 juli kanske? :)

kram!

Anonym sa...

komer inte hem förrän i augusti men ja har tänkt hänga hos dig i stlm ett par veckor!(inte bara hos dig, don´t worry)