söndag 14 januari 2018

mmminnen från 90-talet

Haha, det där klippet från Hansons 20-årsjubileum som cirkulerar i sociala medier? Så roligt. Nivån av nostalgi!
Ett första konstaterande är ju att de tre brorsorna onekligen är musikaliska fortfarande, men också: Hur kan den lille (Zach?) se ut att vara ungefär 20 år gammal under sitt 20 år senare-framträdande? Hur gammal var han när det begav sig liksom, fem?

Jag fick hur som helst väldigt många flashbacks från högstadiet när jag såg det här mmbop-framträdandet. Minns till exempel att jag i krokarna runt när Hanson slog igenom var lite kär i en kille som jag hade chattat med på Aftonbladets chatt, och sen på ICQ. (Minns fortfarande mitt icq-nummer, gör ni? 22371732). Efter det hade vi också snackat mycket i telefon, han bodde i en annan kommun och jag fick se en bild på honom först när han skickade ett vanligt brev där han hade lagt i ett avklippt foto. Sen bestämde vi att vi skulle träffas irl utanför en skivbutik i stan vilket vi också gjorde. (Herregud). Mina kompisar stod väl bakom något hörn och väntade. Det var i juletider och i skivbutiken spelades Hansons andra singel: "I will come to you". Det starkaste minnet från detta tillfälle är att jag blev otroligt besviken eftersom killen i fråga var jättekort och inte alls såg ut som jag hade trott och väntat mig (eller som på bilden han skickat, förlåt för ytlighet). Stort antiklimax. Ville dock inte vara elak så vi gick och åt på McDonalds på Fredsgatan och därinne satt ett stort gäng från min skola och jag ville sjunka genom jorden. Sedan följde några veckor av awkwardness när jag plötsligt inte ville prata i telefon längre med honom vilket vi hade gjort ganska mycket före irl-dejten. Alltså stackars honom. Men ljuva 90-tal ändå? Eller jag vet inte.

Såg förresten ovan nämnda dude på Landvetter flygplats för några år sedan, han jobbade vid bagagebanden. Fick hjärtklappning, skämdes fortfarande och gick åt motsatt håll. 

5 kommentarer:

Jenny sa...

En så fin berättad historia. Älskar att vår generation har ett ”före internet” och sen fick vara med om när allt satte igång på riktigt.

egoistiska egon sa...

Ja som Jenny sa! Älskar älskar älskar delen när internet kom in i våra liv. Wow vilken grej det var.

Hanna sa...

Älskar detta inlägg och håller med Jenny & Egon! Dessa killar man träffade awkwardly via ICQ efter månader av chattande och satt på typ McDonalds. Och hur de sällan såg ut som på den inscannade suddiga bilden. <3

Arne sa...

8932567 <- ICQ nummer

Colombialiv sa...

Åh, minns inte mitt ICQ-nummer, men minns ICQ. Och Passagen! Som jag chattade på Passagen! I skolans datasalar eftersom internet hemma bara fanns på en dator (som bröts om någon lyfte på luren) och jag fick bråka med lillebror om datorn.

Det var tider, det.