söndag 20 augusti 2017

Back to vardag


Det är rent otroligt hur trött man kan vara efter en hel sommar av ledigt. Är helt slut just nu. Har också fått en konstig sensommarförkylning som inte blev bättre av några timmar i ösregn på WoW förra helgen. Och den här helgen har jag och Nils varit hemma själva eftersom A är på svensexa i dagarna tre. Är således ännu mer slut nu, men det ska väl repa sig.

Bra grej: Nils älskar sin nya förskola! Vi hade gått förbi utanför innan och när det väl var dags var han så pepp att vi knappt behövde vara med alls. Han pratar mycket om sina nya kompisar och ringde också mina föräldrar och berättade att han varit "HELT HELV" på förskolan. Jättestolt.

Igår plockade vi rabarber att frysa in. Det var skoj! Sen bråkade vi i en halvtimme om att Nils tyckte att jag förstörde hans lunchpannkaka eftersom jag hade gjort en rulle av den. Han ville hellre äta uppifrån och ner, alltså sylten först. Helst medelst tunga: "jag vill slickla sylten!". Vilket han fick, men då var den var ju redan "förstörd" och ingen annan pannkaka var lika bra som den). Tålamod schmålamod.
Idag har vi gått BB-marschen och protesterat mot kaoset i förlossningsvården. Blir helt galen av att tänka på hur nedprioriterad denna del av vården är. Det måste gå att hitta en bättre fördelning av resurser än att kvinnor ska vara rädda att behöva föda i bilen för att de inte får plats på förlossningsklinikerna. Förihelvete.

Fick förresten en liten aha-upplevelse när Jenny skrev att hon tvingades lägga sig tidigt några kvällar på grund av feber och efter det kände sig back on track orkesmässigt. Att jag är trött nu kan ju till exempel hänga ihop med att jag lagt mig klockan två båda kvällarna Axel varit borta och gått upp med Nils 6.30. Det är inte en omöjlig teori. Och i så fall är det ju lätt att råda bot på! (Dock: det finns ju så mycket annat en vill hinna med än att sova. Mitt eviga gissel, detta, och ja, jag vet att jag tjötat om det förr. Men ändå: så svårt.)

Mvh Pigg på kvällen_84.

2 kommentarer:

Arne sa...

FINT det ser ut!

Johanna sa...

Tack! Ja väldigt mysigt med trädgård. I alla fall såhär års! :)