måndag 14 september 2015

Rimligt

Haha, alltså hetsen det innebär att försöka få plats på diverse bebisaktiviteter? En kompis påminde mig igår kväll om att det är sångstund för 2-8-månadersmänniskor på Stadsbiblioteket på tisdagar, och att man anmäler sig på nätet klockan nollnio dagen innan. Satt därför nyss redo med bibliotekskortet framför datorn.

Känslorecap från denna händelse:

08:45. Tänker att jodå, det här låter ju som en mysig grej och vi har ändå inget planerat i morrn: vi försöker boka.
08:50. Undrar var man bokar, stör mig på att det står så himla otydligt beskrivet.
08:52. Får sms från två kompisar som också ska boka och som också undrar varför det står så himla otydligt beskrivet.
08:54. Får facebookmeddelanden från några mammor i föräldragruppen som undrar exakt samma sak, allt mer stressade nu. Bara minuter kvar!
08:57. Ok, var redo nu, var redo nu, VAR REDO. Pulsen stiger. Lutar mig framåt i soffan för att liksom vara på tårna när det väl gäller.
08:59. Känner plötsligt att jag MÅSTE få en plats, plötsligt är det SÅ. HIMLA. VIKTIGT att vi får gå på Vicke Vire på tisdag och sjunga. Lite om om VÄRLDEN hänger på det.
09:00. Bokningslänken poppar upp, jag kastar mig på knappen. Lyckas tamigfan få en plats! Jublar.
09:01. Får sms av J och E som också lyckats boka in sig. Sån segerkänsla alltså. VI GJORDE DET. Det sades vara i det närmaste omöjligt men VI GJORDE DET! Alla beskriver pulspåslag, adrenalinrusher och svett som lackar.
09:02 Ser att alla platser OCH reservlistan nu är fullbokade. (Detta är ju sjukt?)

Hur som helst: Vi får hoppas att det blir en hejdlöst rolig sångstund i morrn!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Haha, fantastiskt!

Karin sa...

hahaha, alltså så bra!