tisdag 26 maj 2015

Knarkspaning, träningsvärk och tvillingoutfits

Igår åt jag och Nils lunch med Johanna och Emely + barn. Då gjorde vi en spännande knarkspaning, (tror vi). Eftersom Hagabions restaurang var stängd gick vi till Condeco, och när Johanna stod i toakö för att byta på Gunnar kom en kvinna som också köade till toaletten med skötbordet, trots att den andra var ledig. "Jag måste också gå på den toan". Skumt bara det. Sedan svarade hon i telefonen och sa tydligen något i stil med "Jag är nere i Göteborg nu för att...hämta en grej. Mmm, jag kan komma förbi dig sen om du har pengar?" Emely kände igen henne som en som hängt med a-lagarna utanför Hagabion tidigare på dagen, och plötsligt kom alla a-lagarna in på fiket, en efter en, och besökte just den toaletten där hon hade varit. Vi gick såklart dit igen och letade efter en knarkgömma men hittade inget misstänkt.

Nåja, det var väl det mest actionfyllda som hände igår, det! Förutom förresten att jag var på ett strong mama-pass på Sats där jag och ett gäng barnvagnsmammor kutade uppför Masthuggsbackarna och gjorde täta stopp för olika styrkestationer. Kände mig mer som en pretty weak mama för herreminje vad musklerna förtvinat. Har så himla ont i alla kroppsdelar nu. Men träningsvärk är i alla fall en sjukt skön känsla. (Jag började träna så smått för två veckor sedan men de två spinningpass jag hunnit med hittills har inte gett i närheten av samma intensiva träningsvärk som gårdagens styrkeprövning. Benböj och armhävningar och dips och burpees..aj aj aj.)

Avslutar med bildkavalkad från fiket eftersom Gunnar och Theodor gullat till sig något alldeles väldigt genom att lajva tvillingpar och klä sig likadant dagen till ära. Nils hade inga leopardbrallor på sig men poserade ändå glatt.

Målbilden för hur vi tänkt oss föräldraledigheten. Ba "strolling down the sunny green street in da spring". 
Tittut!

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Vad härligt att du är igång med träningen! Älskar er knarkspaning, hehe.

Johanna sa...

Ja det känns gött!
Och haha ja visst, så himla hardcore.