lördag 25 oktober 2014

Gardintyg?

Hej allvetande internet! Jag är sugen på att sy nya gardiner och vill hitta ett tyg som är snyggt (surprise). Tänker mig något ganska grafiskt och enkelt, gärna svv men kan också få vara färg. Så var hittar jag snygga gardintyger? Kan man till exempel beställa på nätet nånstans? Har såklart googlat men mest hittat ställen som verkar ha alla typer av tyger i hela världen, vill liksom hitta någon sajt eller butik som bara har massa snygga grejer så att jag slipper leta så mycket. Har väldigt låga krav osv som ni hör, hehe.

Tack på förhand!
PS. Andra roliga sytips, typ sybloggar eller mönstersidor eller what have you, är också välkomna!

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

IKEA?

Har ingen aning... Men här finns i alla fall inspiration till finfina barnkläder: http://dinmorsadesign.se

Johanna sa...

Ja IKEA är ju himla smidigt men hittade inget tyg där just nu som såg ut som jag tänkte mig.

Tack för tipset!

Lisa sa...

Jag blev väldigt inspirerad av dot inlägg och tänkte att jag måste ju för sjutton sy nått innan mormors gamla symaskin rostar ihop (eller vad nu en gammal symaskin gör) igen. Så jag googlade lite och hittade den här sidan http://www.sysidan.se/links/list.htm?category=8
en enorm länklista med länkar till gratismönster m m. Tyvärr lite omfattande men burdastyle och kom igång att sy lät ju lovande

Johanna sa...

Å, tack för tips!

Catharina sa...

Det här gillade jag när jag såg det live på Ikea.
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/20245978/

Kolla annars Stoff och Stil

Lycka till och GRATTIS till bebisen i magen!

Johanna sa...

Just det ja, Stoff och Stil har jag glömt bort att de finns - perfekt. Tack!