onsdag 8 oktober 2014

Flottfärden

I mitten av september gjorde jag och Linn ett resereportage om att åka flotte på Klarälven. Vi tog med oss Axel, Elsa och Linns kompis Ellinor och roadtrippade upp till Torsby, en liten håla i Värmland. Där byggde vi med hjälp av en instruktör vår egen flotte av 60 tunga trästockar (var helt förundrad över detta).

Det var någon form av brittsommar och trots att hösten hade satt igång hade vi sol och härlig värme hela eftermiddagen. Vi bodde i en liten röd stuga längs älven och tidigt i gryningen morgonen därpå packade vi våra picknickpaket och gav oss ut på vattnet.

Sedan satt vi där hela dagen, medan flotten i sakna mak flöt nedströms med oss på. När solen tittade fram var det jättevarmt och skönt och vi hoppade i vattnet och badade trots klar hösttemperatur i vattnet.  Elsa premiäranvände sin nya flytväst och var löjligt söt. Och rätt cool faktiskt, hon verkade gilla att åka flotte.

Sådana här dagar tycker jag att mitt jobb är det bästa i hela världen. (Nästan alltid tycker jag det).


Bilderna ovan är (minus de små mobilbilderna) tagna av Linn Bergbrant. Fler bilder av henne kan ni se här.

5 kommentarer:

Arne sa...

Så vackert!

inte skyldig sa...

Sjukt fina bilder.

Linnea sa...

Så fina bilder!

Jenny sa...

Hjälp vad jag vill bygga och åka flotte nu!!!

Johanna sa...

Jenny: Gör det! Väldigt kul faktiskt. Eller vänta några år tills kidsen är lite äldre - tänker mig att det måste vara VÄRLDENS bästa äventyr för typ 5-12-åringar.