tisdag 3 december 2013

Lund tur och retur

Jag gillar inte så mycket att köra bil långt när det är mörkt. Man blir så himla trött i huvudet och det liksom kryper i kroppen på mig efter en timme eller så. (ÅKA bil långt, eller tåg, eller flyga, har jag däremot inga som helst problem med, det jobbiga är just att man ju inte kan sätta sig i någon skön ställning när man kör).

Jallafall. Idag ska jag efter jobbet köra tre timmar bil ner till Lund, vara med i en paneldebatt som Amnesty arrangerar om Västsahara i kanske en halvtimme, och sen köra tre timmar hem igen.

Detta har jag sagt ja till för att 1. det var jättekul att bli tillfrågad och 2. vara snäll. Vi får ju verkligen hoppas att jag lyckas säga något som är av intresse för någon. Annars blir det ju mest en ovärd kväll i bilkörandets tecken.

(Nån som har bra tips på poddar/radioprogram som varit bra på sistone? Kommer så att säga hinna bocka av dem alla.)

Inga kommentarer: