fredag 12 oktober 2012

På riktigt?!

Häromdagen lämnade jag in min cykel för däckbyte och idag när jag hämtade den idag skedde följande konversation:

– Hej jag tänkte hämta min cykel!
– Okej, vad har den för färg?
– Ehm...
– Det är lugnt om du inte v...
– Det är klart att jag vet vilken färg den har! Den är svart. Med...lite lila?
– Det är inte den här då? (pekar på kolsvart cykel utan något som helst lila).
– Hehe jo.
– Det är lugnt, du visste ändå mycket bättre än de flesta.
– Vad menar du?
– Alltså de flesta har ingen aning. Det händer hela tiden att någon kommer in för att hämta en blå cykel som sedan visar sig vara röd, eller så.
– !!

7 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hahaha va!?!

Trillingnöten sa...

Hahahaha!! Jag vet hur det där känns...ibland skulle jag inte ens kunna säga vad dottern hade på sig då jag lämnade av henne på skolan!

Fifi sa...

Haha, har folk så dålig koll?

Mammas machete sa...

Haha, vad roligt! Tack.

Matilda sa...

:D
Kanske ett bevis på att man inte väljer cykel efter utseende utan för dess funktion?

It's all gonna be fine sa...

Woot? haha

Camilla sa...

Själv kan jag berätta färgen på alla familjemedlemmars cyklar utan problem. Trodde det var lättare att minnas färger än märke, exempelvis.