fredag 16 maj 2008

Från operapremiär till skogsmulle


Igår var jag och David på premiär på Operan och såg Sweeney Todd -The Demon Barber at Fleet Street. Det var skitbra. Vi klappade i händerna när alla andra gjorde det och drack vitt vin i pausen och kände oss otroligt premiäriga. Musikalen var grym och inte långtråkig en enda sekund, trots att den var tre timmar lång. Vi åkte hem efteråt och såg filmen, med Johnny Depp. (Läs: tänkte se filmen, men somnade gott i soffan efter 25 minuter).

I morgon ska jag och min klass och lite annat löst folk ge oss ut i naturen och tälta, paddla, fiska och grilla och sånt. Det ska bli otroligt skoj, och jag har laddat idag genom att bli bjuden på en grillkorv med bröd inne på ICA. Men först är det fredagkväll och jag och David ska leka med Nicole och Martin som kommer hit. Först ska jag spöa dem i minigolf, sen ska vi heja fram Sverige i hockey-semin. Adieu så länge.

Inga kommentarer: