lördag 26 april 2008

Ich bin ein fondvägg

I en kommentar till förra inlägget påpekade David så fint att jag är påfallande lik en fondvägg (naturligtvis enbart när jag bär min farmors gamla, men snygga, tröja i läskigt gardintyg). Jag tänkte berätta lite hur man bär sig åt för att riktigt förfina fondväggslooken. Man kan till exempel sätta sig i köket, även kallat pentryt, i min skola och äta sin medhavda spaghetti och köttfärssås med burkvitlök. Där finns nämligen en vägg som ser ut som en tröja... och voíla (nej, jag vet inte riktigt var fnutten ska sitta) så ser det ut som att du och fondväggen skiftat färg och mönster likt kameleonter.




Åh, just det ja: Johan fyller 24 idag! Grattis grattis grattis! Men lite mer än det han tänkt fira sig själv, har han tänkt fira Anders Sandahl, som fyller 25 idag. Grattis till Anders också. Själv ska jag ikväll fira Jonas, som fyller 30. Grattis Jonas. (Jonas är för övrigt den som insett det roliga i tröjmönstret ovan och knäppt av bilderna med min mobil, medan jag avnjöt den burkvitlökskryddade köttfärssåsen).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka snygga bilder! Och vilken snygg tröja!

Johanna sa...

Tack A!

Och tack för ditt mail!