onsdag 12 december 2007

In your face, chokladadventskalendern

Jag gjorde just nånting som jag aldrig har gjort förut. Någonsin. Jag åt morgondagens choklad från chokladadventskalendern. Det får man ju inte. Men jag förtjänade det, för nu har jag skrivit klart 3 texter till B-uppsatsen. Och räknat ut massa resultat från vår undersökning med miniräknare, och sen analyserat dem fint i text med pratminus från diverse utrikesredaktioner på svenska dagstidningar, (från intervjuerna vi gjorde i Stockholm). Jag känner mig nästan lite journalistig igen, efter en flera veckor lång "vad-i-helvete-jag-har-ju-glömt-hur-man-skriver-nåt-annat-än-fnösktorr-skit"-period.

Ps. Jag insåg just att klockan är mer än tolv. Den är noll-tre-tolv. Det är alltså den tolfte december. Då får man ju äta chokladen bakom lucka tolv. Så skönt. Jag är laglig. Jag har inte förstört julen. Tomten kommer.
Ps 2. Chokladadventskalendern är ett jättelångt ord. 23 bokstäver långt.

Inga kommentarer: