måndag 11 juni 2018

Bexet i mitt hjärta

I torsdags eftermiddag packade jag ihop mina barn och gjorde det enda rätta: åkte till Bexet. Den ljuvliga tillvaron där vägde snabbt upp för sista tredjedelen av bilfärden dit som inte var årets bästa stund: den lille var förtvivlad och den store ville stanna och bajsa vid en sjö, men såklart inte just där jag kunde stanna med bilen. Oh the joy. Fick stanna rätt många gånger och titta in i baksätet (då log lillebror som en sol, sen blev han ledsen igen när jag startade bilen på nytt, aj mitt arma hjärta) men till slut var vi framme.

Sen följde tre dagar av det bästa jag vet. Ingenstans mår jag så prima som just i Bexet när det är sommarvarmt och 24 grader i vattnet. Nils övade på att simma med armkuddar och fick sitta längst fram på min kusin Tereses SUP, och vattenmelonen vi köpte vägde mer än min sistfödde son. Axel anslöt på lördagsmorgonen och snart snart är det semester och vi kan lajva detta varje dag. Mighty fine.

Idag en riktig måndag: regn (så ovant ändå!) bvc-besök, åka till Jula och handla en borrsats så att jag kan göra klart babygymmet jag håller på med till Olle. Är så vansinnigt pysselsugen, startar tusen projekt hela tiden. Syr vimplar och vill bygga grejer. Men måste nog tvätta lite också idag, förstår inte hur tvättberget kan växa så snabbt. Vad gör ni en regnig måndag i juni?

Inga kommentarer: