onsdag 19 juli 2017

Lillebror


Han där till vänster är den snällaste ever. Alltid varit. Han räddar djur som sprungit bort, ringer veterinärakuten om han ser en bofink som haltar och pratar alltid om andras framgångar men inte sina egna, trots att han är värsta awesome producenten (och något av en rockstjärna). När vi var små sa han alltid att jag fick låna VAD jag ville från hans rum (Europe-affischer och Pixies-cd:s) och han hjälper alltid till med vad som helst, när som helst. Han är klok, rolig och har ett sånt himla fint fniss. Han är helt orimligt morgontrött och snöar in på en maträtt i taget. Jag älskar honom. Han är min lilla lillebror och idag fyller han trettio år. Grattis och hurra Anders, du är bäst.

(Han har en världsfin sambo dessutom, till höger i bild ovan. Bilden är från Italien i juni, och ett av mina bästa minnen från hela den resan var när vi tre stod och frös i poolen klockan två på midsommarnatten med varsin öl i näven, lite salongs på Limoncello, och pratade om livet. Låt oss alltid göra det!)

1 kommentar:

Peppe sa...

Så fint skrivet! Blir alltid mjuk inombords när folk talar så där fint om sina syskon <3