lördag 28 maj 2016

Börlinn

Så vi åkte alltså till Berlin på jobbresa i förra veckan. Det var väldigt kul. Det var väldigt lite jobbkonferensbetonat och väldigt mycket rolighetsbetonat. Vi var 60 pers totalt, fattar inte hur det ens går att styra upp en resa för så många utan att det blir helt rörigt, men det hade någon i alla fall lyckats utmärkt med. (Det enda jobbrelaterade vi gjorde var att lyssna på när vår vd, som är rolig, körde en snabb dragning av hur det går för företaget, med peppiga pp-slides uppbyggda av olika frukter, och dagen därpå ett kreativitets-uppdrag som skulle lösas i grupp i olika stadsdelar runt om i stan  ("gör en tiominutersfilm"). Min grupp fick Prenzlauer Berg (win!). Ambitionsnivån på det sistnämnda var ganska låg och resultatet helt, helt utflippat. Men det var skoj och en perfekt stadsdel att hänga runt i ju!)

Första kvällen åt vi middag på Kimchi Princess i Kreuzberg där jag varit tidigare, och gick sedan vidare till en mindre bar (Luzia) på Oranienstasse. Kväll två åt vi middag på Sage och gick vidare till Weekend som ligger på en takterass med utsikt över hela stada. Klubbade till sent och det var så jävla roligt. Älskar mina kollegor. Så många öl och så lite sömn. Som sig bör i denna stad.

När övriga åkte hem på fredagen, efter två nätter, stannade jag kvar ett dygn till och hälsade på Karin som bor i Kreuzberg. Det är alltid lika ljuvligt! Insåg att vi känt varann i elva år nu och även om vi bara ses en gång om året eller så så känns det inte så. Hon är alltid nära. Och så himla cool dessutom - hon har till exempel grundat Berlin Feminist Film Week, en feministisk filmfestival som hålls i Berlin i mars varje år. Bara en sån sak. Brukar skryta om detta för folk.

Jag tog bara mobilbilder hela helgen, men här kommer en drös.


På lördagen åkte jag direkt ifrån flygplatsen till Liseberg och mötte upp Nils och Axel och Kerstin och Torunn och kidsen. Fick åka karusell med Nillie efter att inte ha träffat honom på flera dagar, magiskt! Han älskade det och ville aldrig gå av karusellerna. Jag är nu sugen på att gå på Liseberg TUSEN GÅNGER i sommar. Tusen gånger MINST.

2 kommentarer:

Karin sa...

Älskar sängbilden ändå, haha=)

Fifi sa...

Men hallå, hur grym jobbresa?!