söndag 24 april 2016

Magsjukan, vilken liten jävel den är

Igår kväll vaknade Nils och kräktes ner hela sin säng. Uääääk, stackars stackars liten. Fick duscha och sitta och mysa i famnen och hämta sig från chocken och sen somna om tills det var dags för nästa kräk, nu på tom mage. Mitt arma hjärta.
Det gick över på bara nån timme och idag mår han bra igen, så himla skönt. Hade sett framför mig en hel vakennatt och det var ju gött att slippa. Men nu väntar istället det spännande dygnet som kommer avslöja om jag och Axel klarat oss eller om vi också åker på det. Kommer bara den ena drabbas? Ingen av oss? Båda samtidigt? Ingen vet! Spänningen i vardagen osv.

Eventuellt ökar risken en aning av att jag fick lite av spyan i munnen.. Skulle pussa Nils på huvudet när jag duschade av honom och mums, där var det kladdigt. Oh the glory. 

Inga kommentarer: