lördag 29 mars 2014

Procrastination, the good kind

Idag skulle jag ägna hela dagen åt att effektivt skriva en massa, eftersom jag har en massa att skriva. Men se det gjorde jag inte. (Om inte en kvarts jobbande på helahela dagen kan räknas som "effektivt skrivande". Och det kan det väl inte gärna göra.)

Jallafall känner jag mig rättså nöjd med prioriteringen, för det var ju helt plötsligt VÅR i stan. Jag och Elsa började dagen med två timmars promenad i Änggårdsbergen. Magiskt. Sen chillade vi lite hemma några timmar, de timmarna då jag skulle ha börjat skriva men aldrig gjorde det, utan istället hängde runt på internet och okynnesbeställde böcker. Det blev Varför kom du hit? (som Julia har skrivit!), boken om Bang och så Min vän Leonard av James Frey som jag ser fram emot att läsa eftersom jag gillade A million little pieces. Den kostade för övrigt 19 kr. Älskar bokrea.

Efter det kunde jag ju inte heller börja jobba eftersom jag ville laga lite mat tills när A kom hem, och när han gjorde det åt vi den, och sen åkte han iväg för att fira av en arbetskamrat och då frågade min kära vän Martin lägligt om vi skulle dricka öl. Och öl är ju mycket roligare än att skriva reportage en lördagkväll, det är det ju.

Så nu ska jag göra det! Tänkte vara effektiv "sen" istället. Vi får se hur det går...

DET FANNS VITSIPPSHAV I ÄNGGÅRDSBERGEN!
Denna lilla boll alltså. 
Mamma tittade in här häromdagen och hade då köpt de här.
De gjorde mig glad hela dagen i dag för köket blev så färg-
glatt och fint. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att det låter som om dina prioriteringar var helt rätt.

Och

DET ÄR KLART ATT JAG FORTFARANDE LÄSER DIN BLOG!!!!!!!!

Johanna sa...

Det tycker jag med. Skrivtid kan man alltid klämma in någon stund då det inte finns massa roliga och/eller solrelaterade saker att göra.

Och, haha, så himla trevligt ;)

mammas machete sa...

haha, skönt. min vän leonard är en go bok. precis den typen av läsning jag själv gillar när jag egentligen skulle skriva... :)