söndag 30 mars 2014

Och reportaget är fortfarande inte i närheten av färdigskrivet nej, tackar som frågar.

Söndagen gick inte precis heller av för hackor. Den gjorde det definitivt svårt att sitta inne och skriva i alla fall. Så det har jag inte gjort så värst mycket.

Jag vaknade som vanligt med en liten dunboll sovandes på armen. När A åkte till jobbet gick jag och Elsa ut och hittade körsbärsblom. Tog bilder som en galning naturligtvis. Såg liksom i fotoögonblicket folk närma sig trädet i ögonvrån och insåg att det snart skulle bli instagram-kö av det hela, hehe.
Sedan åt jag brunch med mamma och pappa på Kringlan. Så jävla gott. Och fina möbler. Därefter gick vi till Kommersens loppis och jag tänkte "nu ska jag inte köpa fler plåtburkar för jag har ju tusen stycken". Sen köpte jag en jättefin röd plåtburk (wohoo) och fick fina råd om hur man ska putsa dem av gubben som sålde. Det var hans mammas husmorsknep tydligen ("mjuk trasa, ljummet vatten och diskmedel, sen mjuk trasa igen och till sist helt vanlig symaskinsolja, sån man köper för tretti spänn! Det är hemligheten!")

Och här följer bildbevis på allt.

3 kommentarer:

felicia sa...

åh! en sån där burk har jag typ också! som jag förstörde lite när jag skulle rengöra :( gno inte för mycket, färgen kan lossna! men fint fynd och fin dag! :)

Josefine sa...

Nu måste jag snart gå till Kringlan och äta frukost. Du har lagt ut för många fina bilder därifrån för att jag ska kunna motstå nu!

Johanna sa...

Felicia: Tack för varningen! Man vill ju inte pajja dem..

Josefine: Jamen gört, det är värt. Typ 79 spänn för magiskt god frulle/brunch. Så värt.