söndag 9 mars 2014

8 mars

Vilken dag det var igår! Internationella kvinnodagen och dessutom årets första vårdag, med sol och fågelkvitter.
Jag och Elsa började med långpromenad i Änggårdsbergen, sen åt jag brunch med några härliga kvinnor: Johanna W, Linn och Roja. På Kringlan i Haga, där ungefär hälften av stans alla invånare också ville äta brunch denna dag. Sån fantastisk lördagskänsla på allt och alla.


Efter brunchen hämtade vi Elsa igen som hängde med till popup-second-hand-butik på Linns frilanskontor Taket, till förmån för UN Women tror jag det var. Jag köpte ett fantastiskt tjusigt halsband med ett guldigt disco-äpple. Sen gick vi kvinnodagsdemonstration mellan Gustaf Adolfs torg och Götaplatsen.


Sen promenerade jag och Elsa hem genom stan och när Axel kommit hem från jobbet kom Sofia och Andreas hit på middag. Vi fick säga hej till deras lilla bebis genom Sofias fina mage. Den rumlade runt som en säl därinne. Alltså så sjukt häftigt.

Det här var en mycket, mycket bra lördag!

(PS. Bild 2 och 4 av de fyra ovan är snodda av Wiman resp Linn.)

2 kommentarer:

mammas machete sa...

Ååå vad härligt det låter! Ibland kan jag dö av längtan efter tidig svensk vår! Kram!

Johanna sa...

Ja svensk vår, när den väl får för sig att komma, är oslagbar faktiskt. Jag har sett några små knoppar på träd också, det blir härligt när allt slutar vara jämngrått och hemskt.

Förresten, tänkte beställa din bok nu Julia, är jättesugen på att läsa den!